Nieuws, februari 2022

25 februari 2022

SP: Energierekening belangrijkste opdracht nieuw college

Door de Russische inval wordt het verlagen van de energierekening de belangrijkste opdracht voor het nieuwe college, na de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart. Dat zegt SP-fractievoorzitter Mart de Ridder. “De energierekening is nu al niet meer te betalen. Dat wordt alleen nog maar erger. Als we niets doen, leidt de stijgende energierekening tot stijgende armoede.”

14 februari 2022

De aanhouder wint, een nieuwe speeltuin voor het Genestetplein!

Foto: Paula Kluin

De acties voor een speeltuin door bewoners uit de Dichterswijk hebben resultaat: hun project Linie van Hooff heeft een prijs van de provincie gewonnen. Daardoor komt de komst van de speeltuin steeds dichterbij maar dat is niet het enige. De bewoners laten zien dat jezelf verenigen en in actie komt werkt.

5 februari 2022

Vol goede moed de campagne in

Foto: SP

Aan de vooravond van de verkiezingscampagne kwamen de Zutphense SP-leden op 1 februari nog eens bij elkaar om terug te blikken op 2021 en vooruit te kijken op 2022. Tijdens de ledenvergadering werden ook de campagneplannen besproken.

1 februari 2022

Nominaties bekend voor tweede editie Henri van den Bergh van Eijsinga-prijs

Foto: wikipedia

Voor de tweede keer reikt de SP de ‘Henri van den Bergh van Eijsinga-prijs’ uit. De jaarlijkse prijs is vorig jaar in het leven geroepen tijdens het Zutphense Jaar van de Sociale Geschiedenis en is bedoeld voor de grootste inspirator van sociale vooruitgang. Vanaf 1 februari kan iedereen stemmen op zutphen.sp.nl op degene die volgens hem of haar het meest de prijs verdient.