Uw reactie op het collegeakkoord

28 mei 2005

Uw reactie op het collegeakkoord

Persbericht: Gemeente Zutphen

Bij de vorming van een nieuw college van burgemeester en wethouders, na de verkiezingen, wordt er door de verschillende politieke partijen onderhandeld over de belangrijkste onderwerpen waar in de nieuwe bestuurs- periode aan wordt gewerkt. Uit deze onderhandelingen komt een akkoord: het collegeakkoord.

Ook het nieuwe Zutphense bestuur heeft met elkaar - na de verkiezingen die nodig waren vanwege de herindeling - zo’n akkoord gesloten. U kunt dat zien als een programma op hoofdlijnen. Die hoofdlijnen moeten worden uitgewerkt in een “collegeuitvoeringsprogramma”. Voor ’t gemak noemen we dit kortweg CUP. Die klus moet het college klaren voor 24 juni. Dan komt het CUP aan de orde in de raadsvergadering.

Het CUP wordt de leidraad voor het werk dat de gemeente Zutphen gaat doen tot en met 2010. In het najaar wordt de begroting vastgesteld waarin de activiteiten uit het CUP financieel worden vertaald. Wat de voornemens van het college zijn is bekend (dat staat in het akkoord), maar over de prioriteiten en de resultaten kunt u meepraten. Het college wil graag van u weten waar ù in de komende jaren de accenten zou willen leggen. Alle inbreng die tot 24 juni wordt geleverd, wordt betrokken bij de raadsvergadering op 24 juni.

Hoe en wanneer kunt u zich laten horen?
Op de warenmarkt van donderdag 2 juni van 9.00 tot 11.00 uur en op de zaterdagmarkt van 4 juni van 10.00 tot 12.00 uur is het college aanwezig met een discussiehoek op de Zaadmarkt, vlakbij de Drogenapstoren.

Op de website staan vanaf maandag 30 mei stellingen waarop u kunt reageren en u kunt chatten met het college op 20 juni van 19.00 tot 20.00 uur. In Gemeentenieuws en op de website krijgt u een instructie over de chatsessie.

Verder gaat het college in gesprek met de jongeren van de scholen in de Isendoornstraat. Dat gebeurt op vrijdag 3 juni van 10.00 tot 11.00 uur. Tot slot gaat het college op bezoek in De Born op 10 juni van 15.00 tot 16.00 uur. Alle ouderen die interesse hebben en hun zegje willen doen, zijn daar van harte welkom.

U kunt zich voorbereiden op uw reactie
U vindt de volledige tekst van het collegeakkoord maar ook een samenvatting op www.zutphen.nl. Beide documenten zijn ook af te halen in het stadhuis in Zutphen en in de locatie Warnsveld.