Nieuw kegelcentrum in Zutphen

25 november 2005

Nieuw kegelcentrum in Zutphen

De Gemeenteraad heeft maandag 21 november definitief besloten om een nieuw kegelcentrum te bouwen. Het kegelcentrum zal naast en tegen de Hanzehal aangebouwd worden.

De SP is blij dat er weer een kegelcentrum bij de Hanzehof komt, al zag dat er in juni 2004 niet naar uit toen de motie van de SP werd weggestemd. De coalitie PvdA, CDA en D66 waren destijds tegen. De VVD kon zich toen voor een deel in de motie vinden. Alleen de Stadspartij, Groen Links en uiteraard de SP waren voor.

Wij waren dan ook erg verbaast toen in de commissie SAM na het reces in het IJsselpavaljoen het woord eerst aan Wethouder van Osch werd gegeven, wat niet gebruikelijk is. De wethouder deelde toen mee dat er toch een kegelcentrum zou komen. Of het aan de aanstaande verkiezingen ligt weten we niet maar de vreugde was er niet minder om.

Ten slotte een suggestie: Als het kegelcentrum geopend wordt of open is mogen de kegelaars eens op een sportieve manier proberen het college en raad eruit te kegelen.

Verkiezingsprogramma 2005-2010 - 11. Sport, kunst en cultuur