SP kaart snellere schuldhulpverlening aan

27 juni 2006

SP kaart snellere schuldhulpverlening aan

De SP heeft met succes een snellere afhandeling van de schuldhulpverlening (SHV) bereikt bij de Voorjaarsnota 2006. Samen met de PvdA werd een motie ingediend waarin het college werd opgeroepen zorg te dragen voor een structurele vermindering van de wachtlijst voor SHV.

De SP heeft al vaker haar zorgen geuit over de wachtlijsten bij de schuldhulpverlening. Juist omdat het mensen betreft die het water tot ver aan de lippen staat. Zodra ze gemotiveerd zijn om een oplossing te zoeken, moet er ook hulp beschikbaar zijn, vindt de SP.

In het verleden waren wachttijden van langer dan een half jaar geen uitzondering. Het college heeft al wel tijdelijke oplossingen gevonden waardoor de wachttijd teruggedrongen kon worden. De SP heeft hiervoor ook haar waardering uitgesproken, maar vindt het toch belangrijk dat er een structurele oplossing komt. De PvdA kaartte het probleem ook aan bij de Voorjaarsnota. Door gezamenlijk op te trekken kon de raad met grote meerderheid de zorg bij het college neerleggen. Ook de Stadspartij, Groenlinks en de ChristenUnie stemden in met de motie. Alleen CDA, VVD en D66 vonden de motie ‘overbodig’. Toeval dat dat precies de huidige (landelijke) coalitiepartijen zijn?

De Stentor: Bieb en Muzehof niet gekort (externe link)