SP wil meer banen

26 juni 2006

SP wil meer banen

De SP vindt dat er in Zutphen meer aandacht moet zijn voor nieuwe banen. Nu staan er zoveel mensen met genoeg talenten aan de kant, terwijl er genoeg werk is. Denk maar aan buurtconciërges. De SP heeft raadsleden uitgenodigd mee te werken aan concrete voorstellen.

Nu wordt er in Zutphen jaarlijks € 5 miljoen besteed aan het weer aan het werk helpen van mensen in een uitkeringssituatie. Dat geld levert inderdaad veel werkgelegenheid op, maar dan vooral bij de reïntegratiebureau’s. Deze bureau’s doen ongetwijfeld erg hun best om mensen aan het werk te helpen, maar ze moeten toch vissen in de bestaande vijver met banen.

De SP wil van het geld nieuwe banen creëren. Met creativiteit kan zoveel zinnig werk omgezet worden in betaalde banen. Buurtconciërges, fietstaxi’s voor toeristen, gastheren/vrouwen in Zutphen. De SP is ervan overtuigd dat er veel meer mogelijk is. Graag willen we de inzet van ambtenaren en reïntegratiebureau’s aanvullen en breder maken. Samen met de uitkeringsgerechtigden zelf en ondernemers kunnen er concrete voorstellen gedaan worden. Dat is zeker. Als eerste heeft de SP de andere raadsleden uitgenodigd hierin mee te denken en zelf werk te maken van meer banen. Het kan!
Gelukkig is dit idee in goede aarde gevallen. De SP gaat hiermee aan de slag en hoopt dit beginnende enthousiasme te vertalen in meer banen. U gaat hier nog meer van horen. Natuurlijk kunt u zelf meedoen. Laat het ons dan weten!

Bouw mee aan een beter Zutphen!