Standpunt van het bestuur over het opstappen van de Fractie

28 september 2007

Standpunt van het bestuur over het opstappen van de Fractie

Nadat de algemene ledenvergadering op 4 september 2007 met overgrote meerderheid Johan Luijendijk heeft verzocht om zijn zetel aan de SP terug te geven en deze dat middels een persbericht wereldkundig heeft gemaakt, blijkt dat Johan Luijendijk op 26 september 2007 nog geen ontslagbrief heeft geschreven. Het bestuur heeft per 27 september 2007 dan ook een brief aan Johan Luijendijk gestuurd waarin staat dat wij willen dat hij zich aan zijn woord houdt en alsnog ontslag neemt.

De andere twee fractieleden, Thomas Rijs en Jan Rietman, hebben het idee dat zij Johan Luijendijk steunen door te stoppen met het raadswerk. Zij willen dit echter pas per 1 januari 2008 doen met het argument dat het afdelingsbestuur dan de tijd krijgt om alle zaken op een rijtje te zetten. Dit lijkt een geweldig aanbod, als ze niet hadden geschreven dat zij "het SP-geluid niet meer willen en kunnen verkondigen in de gemeenteraad".

Omdat het afdelingsbestuur op het standpunt staat dat het belangrijk is dat het SP-geluid in de gemeenteraad hoorbaar is, heeft het bestuur besloten om beide heren te vragen hun ontslag met onmiddellijke ingang in te dienen.

Het bestuur hoopt dat wij deze vervelende kwestie snel achter ons kunnen laten en dat wij vanaf nu weer kunnen gaan bouwen aan een sterke afdeling. De basis voor een sterke afdeling is inmiddels gelegd: het afdelingsbestuur bestaat op dit moment weer uit 10 leden, die stuk voor stuk bereid zijn de nodige taken op zich te nemen.

Als bestuur hebben wij er veel zin in en wij hopen dat alle leden zich achter ons zullen scharen zodat wij er vanaf dit moment weer samen de schouders onder kunnen zetten.

Het Bestuur van de Afd. Zutphen