We gaan er niet uit!

18 juli 2009

We gaan er niet uit!

Het Woonbedrijf Warnsveld heeft bekend gemaakt dat 87 % van alle mensen die wonen aan de Scheurkamp/Bieshorstlaan het eens zijn met de plannen voor sloop en renovatie van hun huis. Deze plannen staan beschreven in het Sociaal Statuut en alle bewoners konden een stemkaart opsturen naar het Woonbedrijf.

De Hulpdienst van de SP heeft heel andere geluiden opgevangen: alle bewoners van de seniorenwoningen zouden tegen zijn. En als dat waar is, zou in totaal maar 68 % voor de plannen zijn. De eerste vraag die dan rijst is: hoe komt het Woonbedrijf aan deze cijfers? Hoe zijn ze onderbouwd? En een antwoord op die vraag dacht de Hulpdienst te krijgen bij het Woonbedrijf. Maar dat viel tegen! Tot onze verbijstering wilde het Woonbedrijf niet praten met de SP-Hulpdienst. En nog ernstiger: ook de Bewonersvereniging Scheurkamp/Bieshorstlaan wenste de Hulpdienst niet te woord te staan. En dat, terwijl de Hulpdienst om een onderhoud vroeg namens enkele senioren. De Bewonersvereniging, die opgericht is om de belangen van de huurders te behartigen, wil dus niet met haar eigen leden praten!
Terecht hebben de senioren het vertrouwen in de bewonersbelangenvereniging BSB volledig verloren. Verbolgen laat een huurder het verslag van de jaarvergadering van 16 oktober 2008 zien, waarin ondermeer vermeld staat dat “in principe geen gedwongen verhuizingen zullen plaatsvinden”. Er staat ook glashelder in dat het “duidelijk wordt dat de sloop van de seniorenwoningen volstrekt wordt afgewezen door de vergadering”. Zelfs in het Sociaal Statuut wordt herhaald dat in principe geen gedwongen verhuizingen plaatsvinden. “De BSB behartigt onze belang niet, maar verkracht ze”, stelt een van de senioren kernachtig vast.