65 blijft 65, ook in Zutphen

28 september 2009

65 blijft 65, ook in Zutphen

Op de (maandelijkse) zaterdagmarkt van 26 september van de SP in Zutphen is actie gevoerd tegen het zotte plan van het kabinet om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar, onder het motto “65 blijft 65”. Er zijn handtekeningen verzameld tegen dit plan, en er is een demonstratie gegeven over het gebruik van een zogenaamde KRUILATOR.

de Kruilator

Met het nummer '65 jaar, trillend op mijn benen' startte de SP een mediacampagne tegen de verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar. Het nummer is een bewerking van '32 jaar (Sinds een dag of twee)' van Doe Maar. Frits Lambrechts neemt de zang voor zijn rekening. Onder andere Thé Lau, Henny Vrienten, Bob Fosko, Agnes Kant en andere SP-Kamerleden werkten mee aan de clip. Vanaf zaterdag 26 september worden mensen via radiospots, abri's en bumperstickers opgeroepen om de volkspetitie tegen de verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar te tekenen.

Op www.65blijft65.nl kunt u het filmpje “Trillend op mijn benen” en de laatste berichten over de AOW bekijken. Ook kunt u hier actiemateriaal bestellen, de clip downloaden, en…uw handtekening op de petitie zetten.

de Kruilator

Ook in Zutphen werd op ludieke wijze actie gevoerd. Er werd gedemonstreerd hoe een 67-jarige stratenmaker met een kruilator (dat is een kruiwagen die aan een rollator is bevestigd) uw tuintje komt plaveien. En er werden handtekeningen verzameld. Maar liefst 274 bezoekers van de markt hebben de petitie alvast aan onze marktkraam ondertekend. Daarbij zaten het mooie weer, de gezellige drukte op de markt en de goede luimen van onze marktmensen ook mee en zorgden voor een gezellige sfeer – ondanks de ernst van het onderwerp.

Teken nu de petitie op www.65blijft65.nl!

Berkelstroom FM interviewde Johan Oonk over deze aktie op de markt.
U kunt het interview hieronder beluisteren.

(klik op de rode play-knop)