Warnveldse senioren willen niet de dupe worden

24 januari 2010

Warnveldse senioren willen niet de dupe worden

De leden van de Initiatiefgroep Seniorenwoningen Scheurkamp & Bieshorstlaan zijn onlangs in het zalencentrum De Pauw in Warnsveld bijeen geweest om te bekijken of hun legale procedure tegen Stichting Woonbedrijf Warnsveld (SWW) kan worden beëindigd.

Trouwe bezoekers van deze website weten dat de SP Hulpdienst deze groep senioren geholpen heeft om deze Initiatiefgroep te vormen, om te protesteren tegen de manier waarop de SWW en de Bewonersbelangen vereniging onder een hoedje spelen.

Een van de huurders hield een vurig pleidooi om van SWW te eisen dat de verhuiskosten volledig zullen worden betaald. Men is niet tegen de renovatie van de wijk en de bouw van meer en nieuwe seniorenwoningen in Warnsveld, maar men begrijpt niet waarom de huurders er financieel op achteruit moeten gaan. Men vindt dat SWW hun het woongenot heeft ontnomen, door de eerdere afspraak dat er voor de renovatie geen gedwongen verhuizingen zouden plaatsvinden, niet na te komen. Daarom besloot de vergadering nu ook van SWW te eisen dat de verhuiskosten naar een andere woning van een ander woonbedrijf door SWW moet worden betaald.

De sfeer in de wijk is vergald. De eerdere zekerheid dat men in de seniorenwoning van de laatste levensdagen zou kunnen genieten is hen nu voorgoed ontnomen. Nu weet men zeker dat op een nader te bepalen datum er minstens nog één verhuizing in het verschiet ligt. Het kan twee jaar duren, het kan vier jaar duren, maar de rust is weg. Inmiddels is deze nieuwe eis van de Initiatiefgroep met enige andere condities aan de advocaat van SWW doorgegeven.