Actie op de markt: Onze bibliotheek moet blijven!

28 maart 2011

Actie op de markt: Onze bibliotheek moet blijven!

In het kader van een fors bezuinigingsplan hebben B&W van Zutphen het onzalige idee opgevat dat onze monumentale bibliotheek uit het hart van Zutphen moet verdwijnen. Onze bibliotheek is onlangs met een handtekeningenactie gestart, en op dinsdag 5 april volgen meer acties. Wij van de SP vonden dat we niet aan de kant konden blijven staan en besloten daarom deze actie te ondersteunen, door op de marktkraam van 26 maart handtekeningen voor onze bieb te verzamelen. Dat hebben we geweten...

Bieb Zutphen moet blijven

Al tijdens het opbouwen van de kraam, om half negen, kwamen de eerste bezoekers om te tekenen voor behoud van onze bieb in de Broederenkerk.
Wij hoefden niets te vragen of te zeggen, men "had het in de krant gelezen". Vervolgens hebben wij in de volgende vijfeneenhalf uur geconstateerd dat het voornemen om onze bieb te sluiten, bij heel veel mensen een gevoelige snaar heeft geraakt. We hebben het dan ook behoorlijk druk gehad: maar liefst 679 mensen hebben aan de SP-kraam hun handtekening gezet voor behoud van onze bibliotheek.
Die kunnen mooi gevoegd worden bij de duizenden handtekeningen die onze bieb zelf heeft verzameld, en die daar ook binnenkomen via spontane acties van anderen.

Bieb Zutphen moet blijven

Op 5 april volgt nog een mooie actie van de bibliotheek, die om half vier start bij de bibliotheek. Breng voor meer informatie even een bezoekje aan onze bibliotheek, of op de website van de bibliotheek. U kunt ook nog steeds de petitie online ondertekenen.

Bieb Zutphen moet blijven

Namens hen bedankt de SP al die mensen die op onze SP-kraam hun handtekening hebben gezet!