Eindelijk licht in zicht

16 januari 2012

Eindelijk licht in zicht

Na twee jaar strijd wordt er eindelijk over het SP-voorstel voor verlichting op skatebaan ‘The Canyon’ gestemd.
De skaters en de jongeren van ROOD Zutphen hebben langer dan twee jaar actie gevoerd voor de skatebaan verlichting op skatebaan ‘The Canyon’.

Ellis Müller, voorzitter van ROOD Zutphen: “Skaters hebben zich maanden ingezet om er voor te zorgen dat hun verlichting er komt. Ze hebben door actie voeren laten zien dat ze strijden voor iets wat ze echt willen”. ROOD Zutphen heeft samen met de jongeren van skatebaan ‘The Canyon’ verschillende acties gevoerd. Ze hebben onder andere een petitie gehouden, met een mini ramp op de markt gestaan, in de raad gezeten en een waxinelicht actie gevoerd. 14 December 2011 hebben skaters en ROOD Zutphen honderden waxine lichtjes aangestoken om afscheid te nemen van de skatebaan in deze donkere maanden. Jongeren kunnen in deze donkere maanden na schooltijd niet meer skaten. Het is te donker. Ook heeft ROOD Zutphen een buurtonderzoek gedaan om zo aan te tonen dat de 87% van de buurtbewoners rondom de skatebaan geen bezwaar hebben tegen de verlichting.

Maandagavond 16 januari zal bekend worden of de motie wordt aangenomen. “Alle redenen om tegen te zijn, zijn verholpen, dus de partijen die nu nog tegen zijn kunnen in ieder geval nooit meer roepen voor jongeren op te komen!” Aldus Ellis Müller.