Geen discussie over schoolplein bij basisschool

27 maart 2012

Geen discussie over schoolplein bij basisschool

Gisterenavond probeerde de SP fractie in de gemeenteraad de discussie te openen over de J.F. Kennedyschool. Zij vinden dat bij een basisschool een schoolplein hoort, en daar is in het huidige plan voor verbouwing nauwelijks ruimte voor.

Het is mooi dat de J.F.Kennedyschool eindelijk de kans krijgt om voor 1,7 miljoen een paar klaslokalen bij te bouwen en zo de leerlingen weer op één locatie onder te brengen.
Een ander knelpunt, namelijk het kleine schoolplein, die door de verbouwing alleen nog maar kleiner wordt, blijft buiten beschouwing.
Daarom deed de SP gisteravond het voorstel om naar een andere plek te zoeken voor de J.F. Kennedyschool. De keuze viel op het leegstaande ROC gebouw aan het Vispoortplein waar voldoende ruimte is. Door dat gebouw te gebruiken wordt leegstand tegengegaan, is er ruimte voor een schoolplein en is er zelfs een mooi gymnastieklokaal.
Het is jammer dat in het Forum gisteravond het niet is gelukt om de discussie over de buitenruimte, wat ons betreft een belangrijk argument, van de grond te krijgen. “Wat er ook speelt in Zutphen,” aldus SP fractievoorzitter Lilian Steenvoort, “laat het vooral de kinderen zijn.”