19 juli 2012

DHZ Verziezingsborden

Op 17 juli berichtten wij dat de gemeente slechts op één plek, op de hoek van de Laan naar Eme en de Den Elterweg, verkiezingsborden wil plaatsen. In het kader van bezuinigingen wordt het plaatsen van borden op alle 9 lokaties – toch al niet ruimhartig – door het college van B&W te kostbaar bevonden. Wij besloten ons bericht van eergisteren met de opmerking: dan gaan we die borden zelf wel plaatsen. En dàt hebben we geweten: er is wat afgebeld, en naar het zich nu laat aanzien, met resultaat. Voorlopig althans.

De verkiezingsborden zijn eigendom van de gemeente. De kosten die de gemeente begroot heeft gaan dus eigenlijk alleen over het plaatsen, weer weghalen en schoonmaken van de borden. Nu de gemeente dat niet voor haar rekening wil – of kan – nemen, besloten wij om dan zelf maar de handen uit de mouwen te steken. En wat blijkt? Wethouder Rik de Lange staat welwillend tegenover dat idee. Het moet alleen nog in het college besproken worden, want de burgemeester blijft eindverantwoordelijk. Dinsdag aanstaande valt de beslissing.

DHZ Verziezingsborden

Mocht het dus zover komen, dan is wellicht de PvdA bereid samen met de SP de borden te plaatsen. Hun voorzitter, Frans Manders, heeft in ieder geval ook positief gereageerd toen Engbert Gründemann (fractie SP) hem erover aansprak. Linkse verbroedering alom. Vanzelfsprekend staan we er wel op dat de gemeente het gras rondom de borden netjes laat maaien, zodat de plakploegen goed bij de borden kunnen, zonder halsbrekende toeren.
En mocht het niet zover komen, dan gaat plan B in werking.

Wordt volgende week vervolgd.