Oplossing en opheldering de Teuge gevraagd

23 november 2012

Oplossing en opheldering de Teuge gevraagd

De SP heeft deze week schriftelijke vragen gesteld over de situatie in woonwijk de Teuge. De nieuwbouwwijk in de Hoven is vanaf 2002 gebouwd als voorbeeld van een duurzame wijk in Zutphen. Na de Teuge 1 is ook de Teuge 2 gebouwd met uiteindelijk 187 woningen. Sinds de bewoners in de woningen zijn getrokken ondervinden zij diverse problemen, zoals kou, geluidsoverlast, verborgen kosten en een hoge energierekening.

Uit documenten van 2001 en 2002 concluderen we dat toen al bekend was dat het nieuwbouwproject de Teuge nooit zou slagen. De SP vraagt daarom het college om opheldering. Ook vraagt de SP wat het college gaat doen om de bewoners van de Teuge, die letterlijk en figuurlijk in de koud staan, te helpen. Voor meer informatie over de Teuge, adviseren we u om de bewonerswebsite te bezoeken. Klik daarvoor op de volgende link: http://deteuge2.nl/ . Als u de vragen wilt lezen kunt u op deze link klikken:
Zie hier de gestelde vragen.