Ga met de bus mee naar Nieuwegein en strijd voor goede thuiszorg

26 januari 2013

Ga met de bus mee naar Nieuwegein en strijd voor goede thuiszorg

Het Comité ‘Zorg voor elkaar in Zutphen’, bestaande uit thuiszorgmedewerkers, SP Zutphen en Abvakabo Zutphen, roept iedereen op om op 4 februari a.s. mee te gaan naar de landelijke Actiebijeenkomst in Nieuwegein. Vanuit Zutphen wordt busvervoer geregeld.

Het Comité maakt zich ernstige zorgen over de toekomst van de thuiszorg. De regering wil 1,1 miljard bezuinigen op de thuiszorg. Dit betekent dat een kwart van het huidige budget voor de thuiszorg overblijft voor de cliënten met lage inkomens. Alle andere cliënten moeten zelf maar een ‘schoonmaker’ betalen. Maar thuiszorg is veel en veel meer dan schoonmaken. Thuiszorgmedewerkers hebben een belangrijke signalerings- en zorgtaak. Door de thuiszorg houden mantelzorgers het langer vol, en kunnen ouderen en gehandicapten langer thuis wonen. Daarom mag deze zorg niet verdwijnen.

Op 4 februari 2013 van 16 – 18 uur vindt een landelijke bijeekomst in Nieuwegein plaats. Vanuit Zutphen wordt er busvervoer geregeld. U kunt u hiervoor aanmelden via zutphen@abvakabo.nl of bij het Afdelingskantoor van Abvakabo Zutphen (Berkelkade 14-08).