Oproep Comité Dicht het 65plusgat: schrijf handgeschreven brief aan politiek

27 januari 2013

Oproep Comité Dicht het 65plusgat: schrijf handgeschreven brief aan politiek

Het Comité Dicht het 65plusgat roept ouderen op een handgeschreven brief te sturen aan de Tweede Kamerfracties van PvdA en VVD om hun zorgen kenbaar te maken over de verhoging van de AOW-leeftijd en het 65plusgat dat daardoor ontstaat. ‘We roepen mensen op hun persoonlijke verhaal te delen met de politiek. In een handgeschreven brief, om duidelijk te maken hoe direct dit mensen raakt,’ aldus Eva Tuboly namens het comité.

Het 65plusgat ontstaat als inkomensverzekeringen op 65-jarige leeftijd stoppen en er aansluitend geen recht is op een AOW-uitkering. Dit gat zal de komende jaren oplopen van vele maanden tot wel twee jaar en vele tienduizenden mensen treffen. Het betekent een fors inkomensverlies omdat gedurende deze maanden er geen of weinig inkomen is.

Tuboly: ‘Politici ontvangen dagelijks veel mails en petities via de computer. Met de handgeschreven brieven worden hopelijk niet direct achteloos door de politici ter zijde geschoven, maar serieus genomen. ‘

Het Comité Dicht het 65plusgat verzoekt mensen brieven te sturen naar de PvdA-fractie (t.a.v. Roos Vermeij, Postbus 20018, 2500 EA Den Haag ) en de VVD-fractie ( t.a.v. Anoushka Schut-Welkzijn, Postbus 20018, 2500 EA Den Haag). Een kopie van de brief kan gestuurd worden naar het Comité Dicht het 65plusgat per adres Wedderweg 113, 9665 JN Oude Pekela of per mail Hmolenaars@hotmail.com

Voor brief ideeën :

• Wat moet u inleveren aan Welzijn
  • Moet u uw auto verkopen en achter de geraniums gaan zitten
  • Komt u in de problemen met uw huur of hypotheek
  • Kan u niet meer op vakantie
  • Kunnen er geen uitstapjes meer gemaakt worden met de kleinkinderen
  • Hoe groot is uw 65plusgat (AOW-gat)

Als comité die opgericht is door gedupeerden weten wij hoe moeilijk het is om uw emoties te voorwoorden, maar misschien is dit het enige waar wij als gedupeerden de politiek op andere gedachten kunnen brengen.
Onze groep kan niet staken door het werk neer te leggen, puur omdat wij geen arbeidscontracten meer hebben.
Het enige is om zoveel mogelijk brieven richting PvdA en VVD te zenden , zodat ze zien waar ze mee bezig zijn.

Meer informatie: klik hier