Succesvolle oprichting kerngroep SP Zutphen

11 januari 2013

Succesvolle oprichting kerngroep SP Zutphen

Dinsdagavond 8 januari is in SP-afdeling Zutphen succesvol een kerngroep opgericht. Een kerngroep is een club van actieve leden van een SP-afdeling en vormt daarom ‘de kern’ van de afdeling.

oprichting kerngroep SP Zutphen

In het eerste deel van de avond werd er met champagne geproost op het nieuwe jaar en werd besproken wat precies de taken van een kerngroep zijn, zoals de buurt in gaan om naar de bevolking te luisteren of het verzamelen van handtekeningen voor bepaalde acties. In het tweede deel van de avond werd er gelijk doorgepakt en vertelde SP-fractieondersteuner Nienke Visschers het een en ander over de gevolgen van de bezuinigingen in de thuiszorg en wat de kerngroep daartegen zou kunnen doen.

oprichting kerngroep SP Zutphen

"Van alle linkse partijtjes die in de jaren ’70 werden opgericht, is de SP als enige doorgebroken als grote landelijke partij. Dat komt omdat we een praktische partij zijn. Niet lullen maar poetsen. De straat op, de wijk in, en luisteren naar de mensen. En vervolgens samen met die mensen actie voeren voor een beter Nederland", aldus Nils Müller, die het eerste deel van de avond aan elkaar praatte. "SP Zutphen is groeiende en alleen een bestuur, een fractie en een ROOD-groep volstaan niet meer. Daarom is nu de tijd rijp voor een kerngroep, waar alle leden van de SP die hun handen uit de mouwen willen steken zich bij aan kunnen sluiten."

De kerngroep bestaat uit ruim 20 personen, maar de verwachting is dat komende jaren steeds meer SP’ers zich bij de groep zullen aansluiten.