Van Houtenstraat in actie voor speeltuin

1 december 2013

Van Houtenstraat in actie voor speeltuin

Woensdagmiddag 27 november kwamen de buurtbewoners en kinderen van de Van Houtstraat in het Waterkwartier samen met de SP in actie voor een speeltuintje in die straat. Voor de kinderen was er een ‘SPringkussen’, en de wethouder kwam langs om de handtekeningen die de buurtbewoners verzameld hadden in ontvangst te nemen. ‘Ik ga mijn uiterste best doen,’ zei ze.

Dikkie Scheerder, een van de buurtbewoners, zegt dat ze er een goed gevoel bij heeft. Ook Fred van Vliet, actief SP’er en vanaf het begin betrokken bij de actie, is tevreden: ‘het zijn mooie woorden en het is een goede eerste stap, we blijven natuurlijk scherp. Daarom houden onze raadsleden een vinger aan de pols en blijven wij samen met de buurtbewoners knokken voor dit speeltuintje.’

Tijdens deze actiedag was er een springkussen, maar normaal gesproken hebben de kinderen niets om in te spelen. ‘Waarom kunnen de kinderen in de oude wijken niet ook gewoon een speeltuintje hebben om in te spelen?’ merkt een andere buurtbewoonster op. ‘Het hoeft echt geen bombariespeeltuin te zijn, het moet gewoon een afgebakend stuk zijn waar de kinderen veilig kunnen spelen.’