Vijf nieuwe SP-raadsleden geïnstalleerd

28 maart 2014

Vijf nieuwe SP-raadsleden geïnstalleerd

De nieuwe gemeenteraad van Zutphen is donderdagavond geïnstalleerd, onder wie de vijf nieuwe SP-raadsleden. Engbert Gründemann, Ellen Verhoog, Fred van Vliet, Ellis Müller en Mathijs ten Broeke vormen de komende vier jaar de gemeenteraadsfractie van de SP.

SP-fractievoorzitter Engbert Gründemann legt de eed af tegenover de burgemeester, waarna de andere vier kersverse raadsleden van de SP volgen.

Fienke van Veen, nummer 3 op de kandidatenlijst van de SP, heeft wegens gezondheidsredenen afgezien van het raadslidmaatschap. Daarom is Mathijs ten Broeke in haar plaats geïnstalleerd. Na overleg met de andere kandidaten en het afdelingsbestuur bleek hij de logische opvolger. Daarmee is Mathijs (23) het jongste lid van de Zutphense gemeenteraad.

Naast de raadsleden zijn ook de forumleden geïnstalleerd. Namens de SP zijn dit Lenne Giesen en Paul Hofman. Zij nemen deel aan de forumvergaderingen, die plaatsvinden ter voorbereiding op de raadsvergaderingen. Ook ondersteunen zij de gemeenteraadsfractie.

Het jongste Zutphense raadslid Mathijs ten Broeke (23) legt de belofte af.