Evenementen in Zutphen, voor organisators ook nog leuk?

29 mei 2014

Evenementen in Zutphen, voor organisators ook nog leuk?

Afgelopen Hemelvaartsdag vond het muziekfestival Woodwall weer plaats, voor de vijfde keer en waarschijnlijk ook de laatste keer. De organisatie is de strenge regels van de gemeente zat. Zo moeten er bijvoorbeeld de gehele dag minimaal drie gediplomeerde duurbetaalde beveiligers rondlopen, wat het gratis toegankelijke festival onbetaalbaar maakt.

Dit geval staat niet op zichzelf. Meerdere feesten en evenementen in de gemeente Zutphen dreigen te stranden omdat de gemeente weinig coulant is naar organisators die de stad willen laten bruisen. Om hier verandering in te brengen is de SP-fractie op dit moment bezig een bijeenkomst te organiseren waar organisatoren van evenementen samen met de burgemeester, wethouders en de gemeenteraad een echte oplossing vinden voor dit probleem.

Hierbij werkt de SP samen met Groenlinks, D66 en de Stadspartij. Het doel is minder tegenwerking bij het organiseren van mooie evenementen, of het nu gaat om een buurtfeest, een kunstroute of de zomerfeesten. Zodra er een groepje organisators van verschillende soorten evenementen verzameld is, een locatie geregeld is en een datum gevonden, kan de hamvraag opgeworpen worden: Hoe houden we evenementen nog leuk voor organisators?

Heeft u goede/slechte ervaringen met de gemeente Zutphen bij het organiseren van een evenement? Laat het de SP-fractie weten! Mailen mag naar m.tenbroeke@raad.zutphen.nl