SP ZAAGT STOELPOTEN ONDER EUROPESE COMMISSIE WEG

17 mei 2014

SP ZAAGT STOELPOTEN ONDER EUROPESE COMMISSIE WEG

De SP heeft zaterdagmiddag samen met inwoners van Zutphen aan de stoelpoten van de Europese Commissie gezaagd. Met de Europese verkiezingen van 22 mei in het vooruitzicht liet de SP symbolisch zien dat zij de macht van de Europese Commissie flink wil inperken.

Het motto luidt: Superstaat NEE, Samenwerken JA. De SP staat positief tegenover Europese samenwerking, maar wil geen Europese superstaat.

"Er zijn 28 eurocommis-sarissen die van alles bedenken om meer macht te krijgen. Daar willen wij een einde maken, zodat regeringsleiders en parlementen van lidstaten meer macht krijgen in Europa. Zo krijg je Europese samenwerking waar iedereen beter van wordt in plaats van alleen de multinationals,” zegt gemeenteraadslid Fred van Vliet, die met andere SP-leden de ochtend en middag op de markt stond.

Volgens de SP moet er in Europa samengewerkt worden om de vrede te bewaren, de welvaart te bevorderen en democratische en sociale rechten te beschermen. Deze doelen staan volgens de partij onder druk door partijen als D66 en GroenLinks die méér en méér Europa willen.

Donderdag 22 mei zijn de verkiezingen voor het Europees parlement, klik hier voor het hele verkiezingsprogramma en de kandidaten voor de SP.

Wie in Nederland voor 100% sociaal kiest, stemt op 22 mei SP.
Superstaat NEE, samenwerken JA.