Ellen Jager geïnstalleerd als SP-Forumlid

23 juni 2014

Ellen Jager geïnstalleerd als SP-Forumlid

Maandagavond is SP’er Ellen Jager geïnstalleerd als Forumlid. Met een mooie bos bloemen in de hand kan ze zich klaarmaken voor haar nieuwe rol. Jager (1989) vervangt Paul Hofman, die vanwege zijn studie naar Maastricht verhuist.

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen werkt Ellen al achter de schermen mee met de SP-fractie, vanaf nu neemt ze dus ook deel aan Forumvergaderingen. Dit zijn de overleggen voorafgaand aan de raadsvergaderingen, waar onderwerpen en voorstellen alvast voorbesproken worden. Zo worden ellenlange discussies en nachtenlange vergaderingen in de gemeenteraad voorkomen.

Tijdens de verkiezingen van 19 maart wist Ellen een behoorlijk aantal voorkeurstemmen te halen. Al in 2010 was ze actief bij ROOD Zutphen, de jongerenvereniging van de SP. Met al twee twintigers als raadsleden draagt de SP met de benoeming van Ellen nogmaals haar steentje bij aan de verjonging van de volksvertegenwoordiging.

Ex-Forumlid Paul Hofman gaat verhuizen naar Maastricht, om daar aan de universiteit een opleiding fiscaal recht te volgen. Ook Paul kwam de afdeling binnen via ROOD en hij begon in 2013 als fractieondersteuner. De fractie vindt het jammer dat hij vertrekt naar het zuiden, maar wenst hem natuurlijk alle succes.