Campagne van start: afrekenen met het kabinet!

21 februari 2015

Campagne van start: afrekenen met het kabinet!

Foto: SP

Met een inspirerende en actieve campagnemiddag zijn de Zutphense SP-leden zaterdag de campagne gestart. De Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart gaan over meer dan alleen de provincie, lichtte kandidaat-Statenlid Maurits Gemmink toe.

“Naast ons verkiezingsprogramma met plannen voor een mooier, menselijker, groener en innovatiever Gelderland, kunnen mensen afrekenen met dit kabinet,” aldus Gemmink.

De Statenleden die 18 maart verkozen worden, verkiezen op hun beurt de leden van de Eerste Kamer. Hierdoor kan de dollemansrit van het kabinet stoppen. Dit kabinet rijdt volgens de SP namelijk de verkeerde kant op. Het maakt de thuiszorg kapot, schaft de studiefinanciering af en heft sociale werkplaatsen op. De werkloosheid heeft ondertussen een dieptepunt bereikt.

"VVD en PvdA willen dolgraag met elkaar verder op deze weg, maar het is tijd dat dit kabinet een halt toegeroepen wordt. Deze verkiezingen zijn dé kans om af te rekenen. Stop de dollemansrit van het VVD-PvdA-kabinet zoals we de dollemansrit van het Broederenkloosterproject in Zutphen stopten: Stem SP."

- Campagneleider Ellen Jager

Na de inspiratie en de lunch was het tijd voor het echte campagnewerk: de straat op, de buurt in en in gesprek met mensen. De SP-leden verspreidden zich door de wijk Noordveen om mensen flyers te overhandigen en hen te overtuigen hoe belangrijk hun stem is.

Foto: SP
Het verkiezingsprogramma van de Gelderse SP is getiteld ‘Ideeën voor Gelderland’. De tien hoofdstukken staan vol met ideeën om Gelderland mooier, menselijker, groener en innovatiever te maken. Wat de SP betreft is het hard nodig dat de provincie haar vermogen blijft investeren in de Gelderse samenleving, in plaats van dit op te potten of te beleggen.

Zie ook: