Ledenvergadering kiest nieuw bestuur

29 mei 2015

Ledenvergadering kiest nieuw bestuur

Foto: SP

Woensdagavond heeft de Algemene Ledenvergadering van SP Zutphen in ’t Nut in Warnsveld drie nieuwe bestuursleden gekozen. Ed Belt, Gerrit van Wijhe en Willem Noteboom treden toe tot het afdelingsbestuur.

Bernie Nijweide (R) en Joost Kahmann (L) namen afscheid van het bestuur. Afdelingsvoorzitter Nils Müller bedankte beiden voor hun bijdragen de afgelopen jaren.

Daarnaast werd er teruggeblikt op 2014 en vooruitgekeken naar dit lopende jaar door middel van het jaarverslag 2014 en jaarplan 2015. 2014 was een heftig jaar voor de SP, dat niet zonder gevolgen blijft voor 2015. De Algemene Ledenvergadering stemde unaniem voor het jaarverslag en het jaarplan, waarmee zij de ambitie uitsprak de grootste te blijven in Zutphen.

SP-Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt kwam langs om met de leden te spreken over het basisinkomen. Er gaan in Zutphen steeds meer stemmen op voor een experiment met het basisinkomen. “Dit plan raakt ons in het hart, maar we moeten ook ons hoofd gebruiken,” zei hij daarover, “het basisinkomen smeert alle uitkeringen en toeslagen –die nu terecht komen bij de mensen die het nodig hebben-  uit over álle mensen, dus ook de mensen die het niet nodig hebben.” Het alternatief van de SP zit hem in verhoging van de bijstand, werktijdverkorting en gelijkere verdeling van de inkomens en vermogens.