Steun voor Nationaal ZorgFonds groeit

21 mei 2016

Steun voor Nationaal ZorgFonds groeit

Foto: SP

SP voorzitter Ron Meyer en Tweede Kamerlid Tjitske Siderius zijn zaterdag 21 mei samen met 50 SP'ers uit de omgeving langs de deuren gegaan in Noordveen. Zij verzamelden steun voor het plan voor de invoering van een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico. Met honderden mensen uit Zutphen spraken ze, onder wie een groot deel aangaf het plan te steunen.

Foto: SP
SP voorzitter Ron Meyer: “In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Zo simpel is het. Maar er staat een boete op van € 385,- op ziek zijn: het eigen risico. De zorg is veel te bureaucratisch. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omhoog, de kosten omhoog.”

De SP en veel anderen vinden dat dat anders moet. Mensen die het initiatief voor goede zorg zonder zorgverzekeraars en zonder eigen risico steunen kunnen hun gegevens achterlaten op nationaalzorgfonds.nl.

Meer foto's staan op de facebookpagina.