Bewoners en SP eisen noodweg Laan v/d Highlanders

23 mei 2017

Bewoners en SP eisen noodweg Laan v/d Highlanders

Een fatsoenlijke verharde weg in de Laan van de Highlanders. Dat is wat de SP eist van de gemeente, nadat de raadsleden in die straat veel bewoners gesproken hebben. Raadslid Ellis Müller was maandagavond opnieuw in de onverharde straat, bij de bewonersbijeenkomst om samen een plan te maken.

In de Laan van de Highlanders staan nieuwe opgeleverde huizen, maar ligt nog steeds een weg vol zand en zonder stenen. Dit is het gevolg van een conflict tussen de gemeente en de ontwikkelaar van de woningen.

Foto: SP
Raadslid Ellis Müller:

"Heel vervelend dat er een conflict is tussen gemeente en de ontwikkelaar, maar daar mogen bewoners niet de dupe van worden. Het enige dat zij willen, is een stoep voor de deur en een verharde weg. Is dat teveel gevraagd?"

Terwijl Müller bij de bewoners was, zat raadslid Ellen Jager in het gemeentehuis bij een vergadering over hetzelfde onderwerp. Daar diende zij een motie in die de gemeente opdraagt om los van het conflict, tenminste een stoep en noodweg aan te leggen, zodat de bewoners niet hoeven te wachten totdat de gemeente en de ontwikkelaar weer vrede hebben gesloten.

Helaas waren andere partijen niet bereid om hier dezelfde avond over te stemmen, waardoor het uitgesteld is voor tenminste een maand. Raadslid Ellen Jager:

Foto: SP

"Onbegrijpelijk dat een simpel en concreet verzoek als dit, niet direct behandeld kon worden in de raad. Gelukkig blijken de bewoners van de Laan van de Highlanders strijdbaar en gaan zij de komende weken van zich laten horen. En daar helpen we graag aan mee."