Laat ons zwembad niet kopje onder gaan!

1 oktober 2017

Laat ons zwembad niet kopje onder gaan!

Foto: SP

In de stromende regen stonden de vrijwilligers van de SP zaterdag 30 september, zoals elke laatste zaterdag van de maand, op de markt. Ditmaal om actie te voeren voor een glijbaan in het zwembad. Inwoners van Zutphen konden op zwembandjes hun handtekening zetten voor een recreatiebad, of een boodschap aan het gemeentebestuur schrijven.

Nadat het Graaf Ottobad plat ging, kreeg Zutphen daar een vierkant wedstrijdbad zonder glijbaan voor terug: zwembad de IJsselslag. Veel Zutphenaren gaven aan dat de IJsselslag een glijbaan moest krijgen, maar zo ver kwam het nooit.

Nu gaat het slecht met het nieuwe zwembad. De bezoekersaantallen vallen tegen. De gemeente moet bijspringen om het geldtekort op te vangen. En als gevolg van de financiële spanningen zijn er allerlei kleine en grote problemen in de organisatie.

Daarom is het hoog tijd dat de bezoekersaantallen van het zwembad omhoog gaan. Dat kan alleen als het zwembad leuk wordt voor verschillende groepen. Daarom moet er nu geïnvesteerd worden in een glijbaan en buitenbad. Als we niets doen, gaat het zwembad kopje onder.

Foto: SP