Ons manifest voor Zutphen

8 november 2017

Ons manifest voor Zutphen

Foto: SP

Dinsdag ontvingen al onze leden ons ‘Manifest Voor Zutphen’. Met dit manifest wil de SP de verkiezingen in gaan. SP leden bespreken het manifest op de ledenvergadering van 21 november.

“Verkiezingen gaan te vaak over mooie beloftes van politici, terwijl ze zouden moeten gaan over wat zij belangrijk vinden en wat hun ideeën en analyses zijn. Daarom schrijven wij dit Manifest Voor Zutphen” zegt SP-fractievoorzitter Mathijs ten Broeke.

“Wij pleiten in ons manifest niet voor ‘een beetje meer van dit, of een beetje minder van dat’. Wij stellen 10 grote veranderingen voor die in het belang zijn van de grootste groep Zutphenaren.”

De SP pleit in het manifest voor huurwoningen van maximaal € 500,- per maand door de oprichting van een Zutphense Woonvereniging, voor een eerlijke sociale dienst, door het opheffen van Het Plein en het oprichten van een banenloket en een uitkeringsloket,  en voor het afschaffen van de marktwerking in de huishoudelijke zorg door het oprichten van een stichting onder leiding van de wethouder.

“Dat zijn geen kleine dingen,” stelt Ten Broeke. En dus sluit het manifest af met een oproep:

Foto: SP
“Verandering komt niet uit de lucht vallen, maar ontstaat als mensen zelf in beweging komen. Verandering ten gunste van gewone mensen komt alleen ván gewone mensen. Daarom moeten we de handen ineenslaan en gaan samenwerken met iedereen die de strijd wil aangaan voor een beter Zutphen. Op verkiezingsdag, maar vooral daarna. Voor uzelf, voor elkaar en voor Zutphen. Wij rekenen op u.”

• Het conceptmanifest kunt u hier downloaden. Alleen leden kunnen tekstwijzigingsvoorstellen doen.