27 januari actiedag voor huishoudelijke zorg

22 januari 2018

27 januari actiedag voor huishoudelijke zorg

Foto: SP

De SP organiseert aanstaande zaterdag van 12:30 uur tot 15:00 uur samen met thuiszorgers een actiedag voor het afschaffen van de marktwerking in de huishoudelijke zorg. SP-fractievoorzitter Mathijs ten Broeke: ‘De politieke spelletjes hebben lang genoeg geduurd. De thuiszorgers en hun cliënten verdienen nu duidelijkheid en zekerheid.’

Als alles volgens plan gaat, stemt de Zutphense gemeenteraad twee dagen later, op maandag 29 januari, over het voorstel om de marktwerking in de huishoudelijke zorg af te schaffen. Als er een meerderheid voor het plan is, wordt Zutphen de eerste gemeente in Nederland die de marktwerking in de huishoudelijke zorg afschaft. Dat het plan ook de aandacht trekt in andere gemeenten, blijkt uit het feit dat thuiszorgers uit Amsterdam hebben aangegeven naar de actiedag in Zutphen te komen, om hun collega's een hart onder de riem te steken.

Iedereen die de thuiszorgers ook een hart onder de riem wil steken of wil komen helpen wordt opgeroepen om zaterdag vanaf 12:00 uur te verzamelen voor centrum De Waterkracht aan de Ruijs de Beerenbrouckstraat 106.

​Wat  ​Actiedag voor het afschaffen van de marktwerking in de huishoudelijke zorg

Waar ​Voor Centrum de Waterkracht, Ruijs de Beerenbrouckstraat 106

Hoe laat ​Verzamelen vanaf 12:00 uur. Start om 12:30. Einde om 15:00 uur.