Op naar 21 maart

15 februari 2018

Op naar 21 maart

Foto: Nils Müller

Woensdag 14 februari, op Valentijnsdag, stonden SP-vrijwilligers bij het station in Zutphen om mensen ‘op date’ te vragen. Een date op verkiezingsdag 21 maart. Met een hartvormige flyer met daarop de drie belangrijkste SP-standpunten en een lolly, wisten zij menig voorbijganger een glimlach op het gezicht te toveren.

Op de kaartjes stonden de drie belangrijkste standpunten van de SP:
afschaffing van marktwerking in de huishoudelijke zorg, de komst van een
recreatiebad met glijbaan en buitenbad en meer fatsoenlijke, betaalbare huurwoningen voor iedereen.

Daarnaast gingen de vrijwilligers in gesprek met iedereen die vragen had of meer wilde wetenover de visie van de SP op Zutphen.

Lijsttrekker Mathijs ten Broeke:

Foto: SP
‘We hebben in Zutphen met zijn allen veel mooie voorzieningen opgebouwd, maar de inwoners van Zutphen hebben daar weinig over te zeggen. Daarom gebeuren er allerlei dingen die mensen niet willen. Daarom moeten Zutphenaren de handen ineenslaan en 21 maart de zeggenschap over hun voorzieningen terugpakken. Alleen op die manier schaffen we de marktwerking in de zorg af, komt er een recreatiebad bij het zwembad of komen er fatsoenlijke en betaalbare woningen voor iedereen.’