Nieuw raadsteam in de startblokken

30 maart 2018

Nieuw raadsteam in de startblokken

Foto: SP

Het team SP’ers dat voor de periode 2018-2022 de gemeenteraad in gaat, staat in de startblokken. Donderdagavond 29 maart werden Mathijs ten Broeke, Ellis Müller, Nils Müller en Mart de Ridder beëdigd in de Zutphense gemeenteraad.

Fractievoorzitter Mathijs ten Broeke:

"We hebben het jongste team van de hele gemeenteraad, en ook het team met de meeste energie en de meest bravoure. We gaan keihard knokken voor een menselijke gemeente zonder marktwerking in de zorg en met een recreatiezwembad en betaalbare woningen voor iedereen."

• Mathijs ten Broeke is gemeenteraadslid namens de SP sinds 2014. Hij volgde Ellen Verhoog op als fractievoorzitter, toen zij vertrok om als fractiemedewerkster bij de SP-fractie in het Europees Parlement aan de slag te gaan. Mathijs knokt al jarenlang zij aan zij met thuiszorgers voor de afschaffing van de marktwerking in de zorg, en behoort volgens een vakjury tot de beste 12 raadsleden van Nederland.

• Ellis Müller bleek bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 de meest populaire niet-lijsttrekker. Dat is niet toevallig. De afgelopen jaren knokte Ellis zij aan zij met buurtbewoners voor beter groenonderhoud, tegen de komst van een onnodige Vispoortgrachtbrug en voor een verharde weg in de Laan van de Highlanders.
  • Nils Müller is sinds 2013 afdelingsvoorzitter van de SP en sinds eind 2015 gemeenteraadslid. Samen met ondernemers zorgde hij ervoor dat de oneerlijke reclamebelasting voor kleine ondernemers met E 600,- verlaagd werd. Ook zorgde hij voor de komst van jongerenwoningen in Zutphen.
  • Mart de Ridder is de nieuwkomer in de fractie en ook gelijk het jongste raadslid. Hij zette zich al in voor de komst van een nachttrein in Zutphen, zit vol enthousiasme en leert snel. "De laat ligt hoog in onze fractie, maar we weten zeker dat Mart daar overheen komt," aldus Mathijs ten Broeke over Mart.