Mathijs ten Broeke wethouderskandidaat namens de SP

16 mei 2018

Mathijs ten Broeke wethouderskandidaat namens de SP

Foto: Ronald Hissink

Mathijs ten Broeke is de SP-kandidaat voor het nieuwe wethoudersteam van Zutphen. Samen met Harry Matser (GroenLinks), Annelies de Jonge (PvdA) en Laura Werger (VVD) en burgemeester Annemieke Vermeulen vormen zij het nieuwe college van Burgemeester & Wethouders. De SP is beretrots.

Het afdelingsbestuur heeft een aantal criteria gesteld aan de wethouderskandidaat die ze zocht. Hij of zij moest een toegankelijke persoonlijkheid hebben, daadkrachtig zijn en lef hebben. Hij of zij moest Zutphen van binnen en buiten kennen, en weten wat er speelt in de lokale politiek. En bovenal moest hij/zij geen zakelijk bestuurder zijn, maar een politiek leider. Meerdere kandidaten zijn geschikt bevonden, maar uiteindelijk koos het afdelingsbestuur er voor om Mathijs ten Broeke voor te dragen als kandidaat wethouder van de SP.

SP-afdelingsvoorzitter Nils Müller: ‘Mathijs is een groot talent binnen de SP en velen hebben hem de afgelopen jaren leren kennen als gedreven en strijdbaar. Vier jaar geleden kwam hij in de gemeenteraad. Na een jaar werd hij fractievoorzitter. Onlangs werd hij uitgeroepen tot één van de 12 beste raadsleden van Nederland. Met zijn frisse blik is hij een waardevolle aanvulling op het nieuwe wethoudersteam dat de komende jaren in Zutphen aan de slag gaat’.