ROOD gaat spijbelen voor klimaat!

1 februari 2019

ROOD gaat spijbelen voor klimaat!

Foto: ROOD

Als het aan een grote groep leerlingen van middelbare scholen ligt, gaat heel Zutphen spijbelen voor het klimaat. Een van de organisatoren is Sara Zonneveldt. En zij roept op om samen met haar en ROOD mee te doen.

Zonneveldt: 'Aanstaande donderdag ga ik samen met wat andere scholieren van het Baudartius, het Isendoorn en de Vrije school naar Den Haag om daar te protesteren. Het protest wordt georganiseerd door scholieren van een middelbare school in Den Haag. Het is echt een protest dóór scholieren. Het doel? Betere afspraken zodat er echt voor het klimaat wordt gestreden. Het is belangrijk dat er meer aandacht komt voor het klimaat, want zoals het nu gaat kan niet meer. Het moet beter.

Er is ten slotte geen “planet B”! Wij zijn het niet eens zijn met hoe het land nu omgaat met het klimaat en daarom gaan scholieren uit het hele land naar Den Haag om te protesteren, tijdens een schooldag. Want wat is een betere manier om de aandacht van volwassenen te trekken dan spijbelen?'

ROOD steunt de actie van de leerlingen volledig. 'We zijn blij dat zo veel leerlingen graag in actie willen komen voor het klimaat, we zien graag zo veel mogelijk mensen in de bus donderdag!" Zegt Justin Veldhuis, die samen met Sara en vele anderen de actie organiseert.

Vanuit Zutphen zal er s'ochtends vroeg een bus vertrekken die naar Den Haag rijdt. Wil jij ook mee of wil je meer weten? Kijk eens op onze facebookpagina of neem dan contact op met Justin Veldhuis op veldhuis24@gmail.com