Kermisexploitanten onthullen monument na winst kermis

9 september 2019

Kermisexploitanten onthullen monument na winst kermis

Foto: Maurits Gemmink

Ruim een jaar geleden werd bekend dat de kermis van de markten moest verdwijnen. Dat leidde tot een golf van protest. Na bijeenkomsten van inwoners, protest van kermisexploitanten en meer dan 2,5 duizend handtekeningen van inwoners vond maandagavond 8 juli in de gemeenteraad het kermisdebat plaats.

SP-raadslid Ellis Müller: "Ieder zo zijn ding. Ik begrijp best wel dat niet iedereen van de kermis houdt. En dat hoeft ook helemaal niet. Maar we hebben wel een probleem wanneer de ene groep voor de ander gaat bepalen wat waardevol is. En dat is precies wat er dreigde te gebeuren in Zutphen. Gelukkig blijft de kermis nu definitief op de markt."

Op zondag 8 september hebben de kermisexploitanten samen met de SP een monument bordje geplaatst. Ida Oostenenk-Maas, kermisexploitant van de schiettent: “Het bordje is staat symbool voor je niet laten onderdrukken door zij die aan de macht zijn. Je mag altijd voor je ideaal opkomen. Dat moet men nooit vergeten.”

Als je samen opstaat, dat wordt alles mogelijk. De kermis blijft op de markt!