SP leden bereiden zich voor op de Tweede Kamerverkiezingen

30 september 2020

SP leden bereiden zich voor op de Tweede Kamerverkiezingen

Op 17 maart 2021 zijn er weer Tweede Kamerverkiezingen. Dat betekent dat er nu al voorbereidingen getroffen moeten worden. Dat deden de Zutphense SP leden afgelopen zaterdag op de gezellige ‘SPannenkoekenavond’ en dinsdagavond bespraken de leden het verkiezingsprogramma met elkaar.

Op de ‘SPannenkoekenavond’ bakte het afdelingsbestuur, natuurlijk strikt volgens coronarichtlijnen, stapels met pannenkoeken voor de aanwezige leden. De leden bespraken onder het genot van een heerlijke maaltijd de verkiezingen voor. Daarbij was SP Tweede Kamerlid Renske Leijten digitaal aanwezig. Zij sprak niet alleen over de verkiezingen, maar ook over haar strijd tegen de misstanden bij de Belastingdienst in de toeslagenaffaire.

Dinsdagavond op de ledenvergadering kwamen de leden van de SP afdeling Zutphen opnieuw bij elkaar om de eerste conceptversie van het verkiezingsprogramma te bespreken. Naar aanleiding van talloze van dit soort en andere bijeenkomsten overal in het land, wordt het programma aangepast en opnieuw aan de leden voorgelegd. Uiteindelijk stellen de leden het programma op 12 december vast. Dan is de SP klaar voor een knallende verkiezingscampagne, met een sterke kandidatenlijst, inspirerend programma en heel veel SP’ers die klaar staan om campagne te voeren!

Wil jij helpen de SP groot te maken in de campagne? Laat het ons weten! Mail naar zutphen@sp.nl