Strijd en gezelligheid hand in hand bij de SP Zutphen

24 augustus 2021

Strijd en gezelligheid hand in hand bij de SP Zutphen

Foto: Ellis Müller

Afgelopen zaterdag was het traditiegetrouw weer zover: het jaarlijkse SP Zomerfeest van de afdeling Zutphen! Na een turbulente tijd van lockdowns, vele uren de deuren langsgaan en acties was het tijd voor een feestje. Want strijd een gezelligheid gaan immers hand in hand.

Afdelingsvoorzitter Nils Müller trapte het zomerfeest af met een korte toespraak, waarin hij stil stond bij de successen van de SP in Zutphen, met de afschaffing van de marktwerking in de huishoudelijke zorg als hoogtepunt. "Maar de sociale strijd is altijd een strijd van 3 stappen vooruit en 2 stappen terug geweest. Wie de wereld wil veranderen, komt aan de belangen van de machthebbers. Zij zullen zich niet zomaar gewonnen geven. Daarom krijg je altijd te maken met tegenslag. Maar een organisatie waar het gezellig is, waar kameraadschap heerst en vriendschappen ontstaan, kan zoiets aan. Dáárom zijn dit soort dagen belangrijk."

Tijdens het SP Zomerfeest werd de reportage over de afschaffing van de marktwerking in de huishoudelijke zorg getoond. Deze is hier terug te kijken.

Bij de opening van het zomerfeest stelde ook Mart de Ridder zichzelf voor als de nieuwe fractievoorzitter van de SP in Zutphen. Mart vertelde hoe hij als vakkenvuller geïnspireerd raakte om de politiek in te gaan.

Na de korte inleiding en kennismaking met de nieuwe fractievoorzitter, was het tijd om van het mooie weer en de barbecue te genieten; strijd en gezelligheid gaan immers hand in hand. Gezellig werd het zeker, tot in de late uurtjes..