Zutphense zomergasten bij SP barbecue

24 augustus 2022

Zutphense zomergasten bij SP barbecue

Foto: SP

Eten en muziek, een lach en een traan, dat waren de ingrediënten van het geslaagde ledenfeest van de Zutphense SP afgelopen zaterdag. Dit keer in buurthuis de Uitwijk kwamen ruim 30 leden bijeen voor deze jaarlijkse traditie.

Het ledenfeest is het moment om met elkaar stil te staan bij onze successen, bij onze plannen, bij het plezier met elkaar, maar soms ook bij het verlies van mensen. Op 16 augustus is Richard Kuiper, onze penningmeester, overleden. In stilte hebben we hem herdacht en we zijn dankbaar voor alles wat hij voor ons heeft betekend. Paula Kluin, onze enthousiaste actievoerder en bestuurslid van de afdeling is onlangs verhuisd naar Deventer. Haar goede werk zal ze in Deventer voortzetten.

Foto: SP

In een Zomergasten setting hebben we teruggeblikt op vier jaar meebesturen. Aan hand van inspirerende fragmenten en herinneringen spraken Mathijs ten Broeke en Nils Müller samen met de leden over wat het ons gebracht heeft en welke conclusies we kunnen trekken. Duidelijk werd dat meebesturen moed vereist, dat de SP het anders doet dan anderen en dat het vaak de momenten van conflict zijn waarop er macht verschuift ten gunste van gewone mensen.

De uitgebreide barbecue en een spannende quiz onder leiding van Mart en Timon maakten de avond compleet. De Zutphense SP’ers kunnen weer een jaar vooruit, als een geoliede machine met extra sociale brandstof zijn we klaar voor meer sociale strijd. En dat is nodig ook, want ook in Zutphen lijden mensen onder stijgende prijzen en dalende koopkracht, de kinderboerderij staat op omvallen en de huren exploderen. Met veel gezelligheid, klaar voor de strijd.