Ziekenhuisbaas komt afspraak niet na

22 april 2023

Ziekenhuisbaas komt afspraak niet na

Foto: SP Zutphen

Pier Eringa is niet komen opdagen voor zijn afspraak met inwoners van Zutphen. Hij had een afspraak met hen in het ziekenhuis op zaterdagmiddag om 12:00 uur. Hij zou in gesprek gaan over de toekomst van het ziekenhuis. Toen de groep inwoners aankwam, zaten alle deuren dicht.

Gisterenochtend bezette een groep inwoners, patiënten en (voormalig) personeel de ziekenhuishal. ‘S Avonds verlieten zij het ziekenhuis, nadat Eringa had toegezegd vandaag om 12:00 uur in gesprek te gaan met de groep.

‘Dat blijkt nu een list om ons weg te krijgen,’ zegt SP-fractievoorzitter Mart de Ridder, die de actiegroep toesprak, ‘nu blijkt opnieuw dat Eringa onbetrouwbaar is. Hij is een loopjongen van de zorgverzekeraars.’

Foto: SP Zutphen

De actiegroep had Eringa in het gesprek willen vragen om zijn handtekening te zetten onder een brief aan minister Kuipers, waarin inwoners en Eringa samen vragen om te investeren in het ziekenhuis, zodat de afdelingen open kunnen blijven. Aanstaande dinsdag volgt een tweede poging om in gesprek te gaan met Eringa.