Zutphen trapt campagne af voor Tweede Kamerverkiezingen

28 oktober 2023

Zutphen trapt campagne af voor Tweede Kamerverkiezingen

Foto: SP Zutphen

De Zutphense afdeling heeft zaterdag de campagne afgetrapt voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november. En er is wat om voor te strijden, want naast de strijd voor het behoud van ons ziekenhuis en tegen al het andere dat verkeerd gaat in Nederland, kan er ook gestemd worden op een echte Zutphenees, Mathijs ten Broeke staat op nummer 8 van de lijst van de SP.

Ten Broeke, die de afgelopen jaren op verschillende manieren voor verandering streed in Zutphen als activist, raadslid en wethouder, mocht de Zutphense campagne aftrappen.

En er is wat om voor te strijden, zegt ten Broeke:

"Het ziekenhuis bij ons om de hoek wordt niet gesloopt omdat er slechte zorg geleverd zou worden, maar omdat zorg zo is ingericht dat concurrentie en marktwerking belangrijker zijn dan onze belangen als stad en regio. Tegen die sloop wil ik alles op alles zetten, net zoals in onze strijd voor de Zutphense thuiszorg."

Voor de aftrap van de campagne gingen SP-vrijwilligers de deuren langs om zoveel mogelijk mensen SP te laten stemmen. Aan het mooie weer en de motivatie van de mensen heeft het niet gelegen.

Als afsluiter van de dag werd er gezamelijk gegeten door de vrijwilligers en andere aanwezigen. "Met een topteam als dit, heb ik vertrouwen in een mooi resultaat in Zutphen," stelt ten Broeke.

Meer weten over onze manier van werken of wil je onze club leren kennen? Kom vrijdag 17 november naar de Uitwijk voor onze avond met maaltijd over 'de SP methode', aanmelden kan door een mailtje te sturen naar zutphen@sp.nl