Provinciale Staten verkiezingen 18 maart

Foto: SP

Woensdag 18 maart kunt u stemmen voor de Provinciale Statenverkiezingen. Een stem op de SP betekent een stem voor investeren van de Nuon-gelden, kleinschaligheid in plaats van schaalvergroting en kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Maar met uw stem op 18 maart kunt u ook afrekenen met dit kabinet! De Statenleden die verkozen worden, verkiezen op hun beurt namelijk de leden van de Eerste Kamer. Hierdoor kunt u het VVD-PvdA-kabinet een halt toeroepen en de dollemansrit stoppen.

Foto: SP
Dit kabinet rijdt namelijk de verkeerde kant op. Ze maakt de thuiszorg kapot, ze schaft de studiefinanciering af en ze heft sociale werkplaatsen op. De werkloosheid heeft ondertussen een dieptepunt bereikt.

"VVD en PvdA willen dolgraag met elkaar verder op deze weg, maar het is tijd dat dit kabinet een halt toe geroepen wordt. Deze verkiezingen zijn dé kans om af te rekenen. Stop de dollemansrit van het VVD-PvdA-kabinet zoals we de dollemansrit van het Broederenkloosterproject in Zutphen stopten: Stem SP."

- Campagneleider Ellen Jager

Foto: SP

Het verkiezingsprogramma van de Gelderse SP omvat tien hoofdstukken vol met ideeën om Gelderland mooier, menselijker, groener en innovatiever te maken. Wat de SP betreft is het hard nodig dat de provincie haar vermogen blijft investeren in de Gelderse samenleving, in plaats van dit op te potten of te beleggen.

Zie ook: