Enquete Thuiszorg

1 mei 2008

Enquete Thuiszorg

Tijdens de aanwezigheid van de SP op de markt in Zutphen, 26 april jongstleden, is er een marktonderzoek gehouden. In het pdf-document is de gehele onderzoek na te lezen.

Uitleg Enquete;

De deelnemers zijn onderverdeeld in thuiszorggebruikers (15), thuiszorgmedewerkers (5) en overige (17) en daar de sheet op afgestemd:

• Bij alle geënquêteerden vragen over bekendheid WMO, HV1 etc. en de campagne-vragen;

• Bij "overige" geen gegevens over tevredenheid en eigen bijdrage;

• Bij medewerkers vragen over tevredenheid werk;

• Bij cliënten vragen over tevredenheid hulp

Opvallend:

• Een zeer groot deel van de ondervraagden (86,5%) denkt dat de thuiszorggebruikers niet goed geïnformeerd zijn ("Denkt u dat de cliënten vd thuiszorg deze termen kennen?")

• 33,3 van de thuiszorggebruikers is ontevreden over de hulp. 80% van de thuiszorgwerkers is ontevreden over het werk. Zie opmerking 1 en 2 in de sheet.

• Als je alle tevredenheids-cijfers bij elkaar trekt, krijg je het beeld dat plm. 55% tevreden is. (Zie opmerking 3 in de sheet, de 55% en 45% zijn geëxtrapoleerd uit twee verschillende tevredenheidsvragen, nl. van t.z. werkers en t.z. cliënten). Toch vindt ruim 97% het terecht dat de SP campagne voert voor een goede thuiszorg. Samen met de opmerkingen/klachten/vragen geeft dit het beeld dat mensen zich grote zorgen maken over de (toekomstige) kwaliteit van de zorg.

Er moet wel rekening mee gehouden worden dat dit een enquête is met relatief weinig deelnemers (37).
    Hieronder kun je de volledige enquete downloaden.

• U bent hier