De schaamteloze afbraak van de thuiszorg door gemeente Lochem

30 november 2014

De schaamteloze afbraak van de thuiszorg door gemeente Lochem

Foto: SP Zutphen

De gemeente Lochem kiest er bewust voor om het zorggeld dat zij krijgt, niet aan zorg te besteden. Vanaf januari is de Huishoudelijke Hulp 1 volledig geschrapt en gaat de €2.700.000,- bestemd voor huishoudelijke hulp grotendeels naar plekken die niets met zorg te maken hebben. Dit is een foute keuze die we niet hoeven te pikken. Daarom heeft SP werkgroep Lochem op vrijdag 28 november samen met AbvaKabo FNV een speciale zorgavond georganiseerd.

De schaamteloze afbraak van de thuiszorg door de gemeente stond deze avond centraal. Zo was onder andere  jurist Kevin Wevers aanwezig om vragen te beantwoorden, kwam Gerrit van Wijhe, voorzitter van SP werkgroep Lochem, met een sterk verhaal over de bewuste keuze van de gemeente om het zorggeld dat zij krijgt, niet aan zorg te besteden.

Vanaf januari is de Huishoudelijke Hulp 1 in de gemeente Lochem volledig geschrapt en gaat de €2.700.000,- bestemd voor huishoudelijke hulp grotendeels naar plekken die niets met zorg te maken hebben. Dit is een foute keuze die de SP niet pikt.

De gemeente moet inzien wat de plannen betekenen voor mensen. Daarom wil de SP zoveel mogelijk persoonlijke verhalen opschrijven en bundelen, in een zwartboek. Draait de wethouder nog steeds haar hoofd weg voor de realiteit, dan hebben we nog veel meer in onze mars om de druk op te voeren en de zorg die zo hard nodig is, te behouden.

Voor het zwartboek zijn veel verhalen nodig. Daarom roept de SP u op om op te schrijven wat de gevolgen van de plannen betekenen voor u of uw buurvrouw, familielid, enzovoort. De verhalen mogen gemaild worden naar:

Rinie Hindriks: rinie@telfortglasvezel.nl

Bellen mag ook: 06-217 163 74