Voor alle moedige meesters en juffen in Zutphen en Warnsveld

27 juni 2017

Voor alle moedige meesters en juffen in Zutphen en Warnsveld

Foto: SP

Leerkrachten van bijna alle basisscholen in Zutphen/Warnsveld hebben dinsdagochtend gestaakt. Voor minder werkdruk, voor meer respect en voor een eerlijke beloning. Daarom hebben wij laten weten dat we achter de meesters en juffen uit Zutphen/Warnsveld en de rest van Nederland staan.

Het onderwijs heeft een enorm tekort aan leerkrachten. Het beroep is niet meer aantrekkelijk. Leraren verlaten het onderwijs door de hoge werkdruk en studenten kiezen voor andere opleidingen dan de Pabo/lerarenopleiding. De politiek doet niets. Een dag voor deze actie liet het kabinet weten dat er geen geld is voor eerlijk loon voor leraren terwijl PvdA-minister Asscher (Sociale Zaken) laatst nog gouden bergen beloofde aan de basisschoolleraren.

SP'er Ellis Müller:

Foto: SP
"Leraren doen enorm belangrijk werk en zijn een voorbeeld voor velen.  Om ze vandaag een hart onder de riem te steken zijn we bij 9 scholen langs geweest met taart. We konden niet bij alle scholen langs, maar bij deze willen we alle meesters en juffen een steun in de rug geven. Jullie zijn kanjers, geef niet op."

Foto: SP
Bezoek van de SP aan de stakende leerkrachten van basisschool De Plotter in Zutphen

En ook voor de stakende leerkrachten van De Scheperstee in Warnsveld een taart

De landelijke staking is een initiatief van POfront: www.pofront.nl