Blog Ellen Verhoog

10 oktober 2015

Meegenieten van nieuwe recepten

Soms zijn we als raadsfractie net een keukenbrigade. We gaan dan aan het werk om nieuwe recepten te maken. Nieuwe recepten voor onze speerpunten: armoede, zorg, onderwijs en wonen.

26 augustus 2015

Stop de huurexplosie, gebruik nieuwe Woningwet

Nu de nieuwe Woningwet[1] deze zomer van kracht is gegaan, kunnen we in Zutphen meer doen om de huurexplosie te stoppen en woningen betaalbaar te maken. Door de nieuwe Woningwet krijgen gemeente en huurders meer macht. Daar moeten we gebruik van maken.

7 maart 2015

Zutphen aantrekkelijk voor jongeren? Begin bij betaalbare woningen!

Goede en betaalbare woningen voor jongeren zijn hard nodig in Zutphen. Het is tijd om voorgoed af te rekenen met de woningnood, zodat jongeren de stad niet hoeven te verlaten om een fatsoenlijke woning te vinden. Laten we de handen ineen slaan en een mooi voorbeeldproject in Zutphen starten.

5 december 2014

Feestje in de fractie

Op 24 november hebben we een klein feestje gevierd in de fractie. Tijdens onze normale voorbereidingsavond voor de raadsvergadering  had het College namelijk een bijeenkomst gepland over de alternatieven voor het Broederenkloosterproject.

21 november 2014

'Veel mensen voelen, horen en ruiken het niet, maar het is er'

Je zou het makkelijk vergeten in al het tumult rond onze wethouder.  Maar niet alleen daardoor ontsnapt het aan je aandacht. Veel mensen voelen, horen en ruiken het niet. Iets minder mensen zien het ook nog eens niet, maar het is er. Het bestaat om de hoek, op straat en ook natuurlijk in Zutphen: armoede.

18 oktober 2014

'Een diner voor iedereen'

Als het over de besluitvorming van de transities gaat, dan krijg ik een bittere smaak in mijn mond. Maandagavond 13 oktober hebben we met de hele gemeenteraad ingestemd met grote veranderingen, die bij veel mensen diep gaan ingrijpen.

12 augustus 2014

'Neem azan op in lokale wet'

De discussie over de elektronisch versterkte gebedsoproep is al bijna een jaar gaande zonder uitkomst. De Barbaros moskee in het centrum van Zutphen wil graag meerdere malen per dag de oproep tot gebed, ook wel azan genoemd, versterkt buiten laten klinken, maar veel omwonenden zien dit helemaal niet zitten.